Vremena kad ste ostavljali more heštegova u nadi da će netko vidjeti vašu objavu već neko vrijeme pada u drugi plan. Tu i tamo će vas netko možda i pronaći putem heštegova te ih nije sasvim loše i dalje koristiti, no Instagram SEO je već odavno preuzeo “discovery” Instagram postova. 

Kako uz pomoć SEOa do većeg dosega na Instagramu?

Pametno postavljena Instagram SEO strategija je jedna od najboljih taktika koju možete napraviti već danas. Vaš profil će se moći s lakoćom pretraživati, povećati ćete doseg, uz kvalitetan sadržaj i broj pratitelja, što će u konačnici voditi k boljim financijskim rezultatima* ili nekom drugom KPIu.

*uz preduvjet da se ne oslanjate samo na društvene mreže kao jedine kanale komunikacije s tržištem

Što zapravo znači SEO na Instagramu? 

Instagram SEO ili optimizacija za tražilice na Instagramu temelji se na prilagodbi vašeg sadržaja kako bi se pojavio na što više mjesta moguće – od prikaza vaše objave u rezultatima pretrage (search results) do prikaza u predloženim objavama (suggested content feed). On je ključna taktika koju ćete koristiti kako bi poboljšali vidljivost profila.

Što više ljudi otkrije vaš sadržaj, to veća je šansa za rast broja pratitelja i izgradnju snažne zajednice na Instagramu.

Instagram SEO is the practice of optimizing your Instagram content to be discovered in search results on the platform. When someone uses the Instagram search box to look up words related to your business, you want your account or content to appear near the top of the list — and Instagram SEO tactics can help you achieve this goal. (izvor: 2023 Instagram SEO: 10 Expert Tips for Better Reach)

Kako  funkcionira SEO na Instagramu? 

Instagramov algoritam funkcionira tako što procesira svaki sadržaj koji se nalazi u aplikaciji, prikuplja sve informacije koje može koristiti kako bi utvrdio o čemu je riječ u objavi – i onda, prema svemu tome zaključuje kome će je pokazati, kojij publici, odnosno kojim profilima će ona možda biti zanimljiva. I dok algoritam obavlja sve ovo automatski, postoje neki načini na koje mu možete pomoći tako što ćete ga usmjeriti prema sebi, odnosno pomoći mu optimizacijom, odnosno Instagram SEOom.

Instagram SEO ili optimizacija za tražilice na Instagramu temelji se na prilagodbi vašeg sadržaja kako bi se pojavio na čim više mjesta. Od rezultata pretrage do prijedloga sadržaja. Cilj je maksimalno proširiti vidljivost vaših objava.

Zašto je Instagram SEO važan?

Ako uzmete u obzir da se trenutno na Instagramu nalazi preko milijarde aktivnih računa, SEO igra značajnu ulogu u situaciji u kojoj se borite sa svim drugim računima kako bi došlii do čim većeg broja profila.

Kad primjerice pretražujete nešto na Googleu, upišete pojmove u tražilicu, zar ne? E, pa ista stvar je i sa Instagramom, možete upisati pojmove u tražilicu na vrhu ekrana explore dijela stranice i otkriti ćete puno različitog sadržaja, heštegova i lokacija koje odgovaraju pojmovima koje ste upisali.

Instagram SEO također igra značajnu ulogu u sadržaju koji će se prikazati pod “suggested posts”, odnosno predloženim objavama – prostoru posvećenom prikazu raznih objava računa koje korisnik ne pratiti.Instagram će prikazati sadržaj sličan onome kojeg je korisnik spremio ili ih “lajkao”.

Instagram SEO – ključni faktori koji utječu na to kako ključna riječ rangira

Optimizacija vaših Instagram objava samo je jedan dio jednadžbe – Instagramov algoritam uzima u obzir mnoštvo dodatnih informacija kako bi odredio rangiranje rezultata pretrage ključnih riječi u “discover” dijelu aplikacije. 

Prema Instagramu, najvažniji faktori su sljedeći:

  1. Relevatnost prema upitu pretrage: algoritam će se truditi uskladiti ono što ste pretraživali s najpopularnijim objavama, računima, audiozapisima, oznakama i mjestima (svaki je podijeljen u zasebne kartice). Ovo je najvažniji faktor.
  2. Aktivnost korisnika: ako Instagram smatra da će netko biti zainteresiraniji za jednu objavu u usporedbi s drugom, prioritet će dati toj objavi u rezultatima pretrage. To određuje na temelju prethodne aktivnosti korisnika na aplikaciji.
  3. Informacije o rezultatima pretrage: kada postoji velik broj relevantnih rezultata za pojam pretrage, može doći do natjecanja u popularnosti. Broj “sviđanja,” dijeljenja i pratitelja za račun ili objavu također može utjecati na rangiranje rezultata pretrage.

Kada je riječ o vašoj strategiji Instagram SEOa, glavna stvar koju možete učiniti za poboljšanje svog rangiranja je pomoći algoritmu da ispravno prepozna vaš sadržaj – tako da će sljedeći put kada netko izvrši pretragu, Instagram znati uključiti vašu objavu među rezultatima.

Povećajte doseg uz pomoć ovih SEO taktika:

Znanje o tome kako ispravno koristiti Instagram SEO može znatno povećati vašu vidljivost na Instagramu. Evo pet načina kako ćete to napraviti:

1. Pišite copyje tako što će biti opisni i uključivati ključne riječi. Do nedavno ste na Instagramu mogli pretraživati objave samo putem heštegova, oznaka, oznaka lokacija, korisničkih imena i imena profila u istraživanju. Međutim, stvari su se promijenile. Sada možete pretraživati i pomoću ključnih riječi.

To znači da pisanje relevantnih i opisnih copyja/statusa koristeći odabrane ključne riječi može poprilično utjecati na otkrivanje vašeg sadržaja (to je ujedno i najvažniji element Instagram SEOa). I dok neke od tih ključnih riječi mogu potjecati iz imena računa, korisničkog imena i biografije, glavnina ih dolazi iz copyja koje pišete. Na primjer, uzmimo ključne riječi “zubar Zagreb”. Kada se pretražuju na stranici “discover”, prikazuje se relevantna objava Instagram profila koji su je uključili:

Instagram SEO upute kako

2. Dodajte ključne riječi u naziv profila. Ako želite povećati broj pratitelja i iskoristiti Instagram pretragu u svoju korist, trebate optimizirati svoj Instagram profil. Ako se nadate rangirati za određenu ključnu riječ, dobra ideja je uključiti je u svoj naziv ili korisničko ime – jer su oba pretraživa na Instagramu. Uzmimo za primjer Dalmatinski portal. I njihov naziv i korisničko ime sadrže ključnu riječ “portal”

SEO Instagram

3. Uključite do 30 relevantnih heštegova. Njihova svrha se smanjila ali još uvijek vam mogu pomoći doči do publike, pa zašto ih ne iskoristiti. Pri tome pazite koje ćete koristiti jer je važno imati jasnu i dobro osmišljenu strategiju heštegova – bez nje, možda ćete propustiti prilike za optimizaciju svog računa i povećanje angažmana te privlačenje novih pratitelja.

4. Dodajte opisni alternativni tekst svojim objavama na Instagramu.  Alternativni tekst (alt text) je značajka koja vam omogućuje pisanje prilagođenih alternativnih tekstova za bogatiji opis vaših fotografija. I dok je značajka uglavnom dizajnirana za poboljšanje dostupnosti na platformi, može se koristiti i u svrhe Instagram SEO-a. Trenutno, Instagram automatski generira alternativni tekst kako bi ljudi mogli čuti opise sadržaja putem čitača zaslona. Koristi tehnologiju prepoznavanja objekata kako bi generirao automatski opis fotografija – s različitim razinama uspjeha. Međutim, također možete ručno unijeti alternativni tekst prilikom izrade objave, dodajući vrijedne dodatne detalje i ključne riječi.

5. Budite dosljedni u primjeni vaših Instagram SEO praksi. Što više slijedite navedene najbolje prakse, to će više algoritam naučiti o čemu se radi u vašem računu. Ovakva vrsta dosljednosti Instagramu pokazuje tko ste i što nudite – što znači da će vaš profil i sadržaj biti prikazani relevantnim korisnicima dok pregledavaju Instagram.

Vidite kako malo primijenjenih taktika može činiti čuda, a ako nemate dovoljno vremena za Instagram SEO ili je vaše vrijeme korisnije negdje drugdje – rado ćemo se brinuti o Instagram SEOu umjesto vas 😉

Što je Instagram SEO?

Instagram SEO ili optimizacija za tražilice na Instagramu je set taktika koje koristite kako bi prilagodili objavu na ovoj društvenoj mreži. One su tehničke prirode, ali i tekstualne. Optimizacija funkcionira na principu Google optimizacije ali uz razlike - ipak je riječ o drugoj platformi. Cilj je prikazati vašu objavu na što više mjesta kako bi došli do šire publike.

Je li algoritam bitan za Instagram SEO?

Instagramov algoritam prolazi kroz sadržaj i skuplja sve moguće inpute kako bi čim točnije utvrdio o čemu je riječ u objavi. Tako može odlučiti koju objavu će kojoj publici pokazati. Sve se to radi automatski, stoga je važan Instagram SEO koji će mu u tome pomoći i ujedno ga usmjeriti prema vašem sadržaju.

Služi li Instagram SEO za povećanje broja pratitelja?

Apsolutno! To mu je i cilj. Instagram SEO ili optimizacija za tražilice na Instagramu temelji se na prilagodbi vašeg sadržaja kako bi se pojavio na što je više mjesta moguće te je izuzetno važna ako želite poboljšali vidljivost svog profila. Što se većem broju ljudi prikazuju vaše objave to je šansa da vas počnu pratiti veća.
Što više ljudi otkrije vaš sadržaj, to veća je šansa za rast broja pratitelja i izgradnju snažne zajednice na Instagramu.

Close Menu

PROTAGONIST digitalna agencija

Radno vrijeme: pon-pet 9-16h