Kolega zaposlen u marketingu velike tvrtke jednom je objasnio kolegama iz drugih odjela što rade za njih: “Mi smo ti koji izrađujemo vaše posjetnice.”

To je, naravno, karikatura koja proizlazi iz činjenice da je tvrtka na marketing gledala prilično visoko, a ljudi izvan odjela nisu znali puno o tome što tamo rade i zašto. Ali poruka je jasna: marketing je obično taj koji stvara lijepe slike, lijepe ljude i lijepe priče. Sve u redu, ali ipak – može li marketing biti i više od toga?

Marketing je rizičan sport

Marketinška imovina u većini je slučajeva rizično ulaganje.

Kada govorimo o pokazateljima kao što je ROMI (povrat ulaganja u marketing), važno je imati na umu da ulaganje u marketing nije isto što i ulaganje u novi stroj za pakiranje. Potonje je predvidljivo ulaganje, a marketinška ulaganja su nešto nestabilnija.

Često su ljudima prve asocijacije na riječ marketing – oglas, tv reklama, plakati, posjetnice, društvene mreže, događanja… No – može li marketing biti više od toga?

Budući da želite izgraditi uspješno poslovanje (ili odjel za marketing), odgovor je naravno “da”. Utjecaj marketinga na poslovne rezultate tvrtke danas može biti izuzetan, ali zahtijeva upotrebu različitih pristupa.

Marketing može biti onaj koji:

  • uočava potrebu za uslugama i proizvodima na tržištu;
  • dovodi proizvode u kontakt s kupcima;
  • nadahnjuje i utječe na odluke kupaca;
  • pomaže prodaji da postigne bolje rezultate;
  • prodaje postojećim kupcima iznova i iznova.

Sasvim drugačiji opis od stavljanja marketinga u okove reklamnih panoa i kampanja, zar ne?

Digitalne promjene

Digitalne promjene koje se unazad proteklih deset godina zbivaju sve češće i intenzivnije igraju veliku ulogu u životima ljudi, pa tako i u marketingu. Tradicionalne metode se prilagođavaju ili kompletno mijenjaju, pa tako danas imamo performance marketing, automatizaciju marketinga, content marketing (marketing sadržaja), oglašavanje licitiranjem u stvarnom vremenu  i iznimne analitičke mogućnosti.

To nisu samo inovacije o kojima se može raspravljati na konferencijama, one su u zapravo alati koji vrlo brzo pokazuju rezultate – dobre ili loše. To dovodi do promjene u načinu razmišljanja, a dobri marketinški stručnjaci ih već primjenjuju u praksi:  dosezanje rezultata je proces, a ne jednokratna akcija. Ako želimo rezultate, moramo prihvatiti činjenicu da oni možda na početku neće biti osobito dobri.

Ako rezultati nisu dobri nerjetka je praksa da ih se uopće ne mjeri ili ih se (kako bi se prikrio loš rezultat) jednostavno svrsta u kategoriju „brendiranje“ (u kojoj su začudo sve kampanje uvijek uspješne)

Fokus na mjerljivim podacima koji su zaista važni za tvrtku (npr. Facebook lajkovi i pratitelji mogu biti dobar marketinški pokazatelj, ali rijetko pronalaze put do bilance na kraju godine),  treba biti na srednjoj vrijednosti marketinških aktivnosti tvrtke, o kojoj se često čitaju u razni primjeri dobre prakse (npr.  Amazon ). Pritom je važno imati na umu da se  učinkovitost ne događa, već gradi .

Za razmotriti: vrijednost i prihod

Česta tema naših razgovora je kako marketing, može postići više. Više vrijednosti za kupca, više entuzijazma potencijalnih kupaca, veću prodaju, veću učinkovitost uloženih sredstava. Dobar je prodavač u tom pogledu sličan vlasniku (ili direktoru) tvrtke: važan mu je “bottom line” i razumije da  marketing mora voditi tvrtku, a ne obrnuto. Kada na digitalni marketing počnete gledati kao na ulaganje, a ne kao na (samo) trošak, počet ćete dobivati odgovore na pitanja:

  • Kako možemo pomoći prodaji da identificira potencijalne kupce?
  • Kako možemo izmjeriti utjecaj slanja Newslettera, vođenja GoogleAds kampanja, Facebooka, mobilnih oglasa, internetskog sadržaja, različite prezentacije ponude …?
  • Kako možemo izmjeriti rezultate posljednje kampanje?
  • Kako nas kupci pronalaze i koji nam kanal donosi više upita, kupnji, poziva …?
  • Koji je naš prodajni lijevak i koji nam se posao najviše isplati?
  • Što kupci kupuju, a što ne? Gdje ih gubimo, gdje ih pridobivamo?
  • itd.

Promjena koja nas sve čini boljima

Google ima lijep vodič o tome kako osigurati visoko mjesto na njihovoj tražilici:  stvorite vrijednost za korisnika . Ova se smjernica odnosi i na digitalni marketing usmjeren na rezultate: ako stvaramo vrijednost za kupca, već smo na dobrom putu. Kada ste zadnji put dobrovoljno platili nešto u čemu niste vidjeli vrijednost (račun za slivne vode ili kaznu za parkiranje preskočite)? Kupci kupuju vrijednost, a digitalni marketing je dodaje, komunicira i isporučuje .

Na tržištu će biti uspješnija tvrtka čiji potrošači koji dobiju više od onog što su prvotno očekivali i lakše odaberu pravu ponudu.

Kako krenuti razvijati digitalni marketing?

Digitalni marketing uključuje hrpu kockica koje pravilno složene grade strategiju.

Prvi korak je analitika. Uz vašu pomoć informirati ćemo se o vašem tržištu, proizvodima/slugama, prikupiti podatke i krenuti analizirati. Moći ćemo utvrditi koji su to relevantni mjerni podaci i pokazatelji, te ćemo dobit informacije o potencijalnim kupcima i povezati ih s našim aktivnostima.

Zatim ćemo generirati leadove i njegovati ih kako bi ih usmjerili prema našem cilju. Povezivanjem marketinga i prodaje, moći ćemo pružiti prave mogućnosti prodaje i olakšati kupcima donošenje odluke.

Kreirat ćemo digitalnu strategiju koja će nam ako je dobro postavljena pokazati koje su još dodatne mogućnosti, što kupce zanima i koje aktivnosti vrijedi pokrenuti.

Seth Godin napisao je da bi budžeti za oglašavanje zapravo trebali biti neograničeni. ograničeni samo zakonom opadajućeg prinosa. Sve dok donose više prihoda nego što koštaju, imaju smisla. Isto se može reći za većinu aktivnosti digitalnog marketinga:  ulaganja imaju smisla ako možemo izmjeriti njihov doprinos i poboljšati ih . Danas za to imamo sve alate. To ne znači da ćemo željene rezultate uvijek postići “od prve”, ali to je korak prema digitalnom marketingu, koji nije samo trošak, već i stvaratelj vrijednosti za tvrtku i kupca.

Želiš da ti pomognemo ili napravimo za tebe cjelovitu digitalnu strategiju?

Kontaktiraj nas.